Lánchajtás felújítás
Mindenki várja az év végét. Két hét jól megérdemelt pihenés... De nem mindenkinek. Aki a karbantartás területén dolgozik az már megszokhatta, hogy be kell menni dolgozni, ha ügyes volt akkor kivette év közben a szabadságát, mert ez elől nincs menekvés. Ha már leállt a termelés ez a legjobb alkalom, hogy a nagyobb felújításokat elvégezzék. A karbantartók is szívesen lennének otthon szeretteikkel, de a saját munkájukat könnyítik meg, év közben nem lesz annyi probléma a gépekkel.
A lánchajtás aminek a felújítását szeretném bemutatni egy 1991-es gép része. Az utóbbi időben nagyon gyakori volt, hogy leestek, elszakadtak a láncok. A csapágyak egy kivételével még az eredetiek benne, elég jól bírták. Egy kép sorozatban bemutatnám a felújítást.
Szétszerelés:
30 éves zsír
A lánckerekek, kúpfogaskerekek, elég rosszul néztek ki.
Két különböző típusú lánc volt rajta, a hosszúságuk sem volt megfelelő.
A gép belseje ahonnan ki lett bontva:
Szétszedve:
Őket cserélni kellett:
Tisztítás, csapágyak, láncok cseréje:
Új PP204 csapágyházak, új YAR 204 csapágyak és új továbbító görgők:
Új FL204 csapágyházak, új YAR 204-es csapágyakkal
Új láncok, egyenlő hosszúságra vágva
Továbbító görgők beállítása
Gép belsejének kitakarítása
Összeszerelés:
Minden a helyén
Lánckenés és próbaüzem.
Az egész felújítás 3 karbantartónak 3 napjába került, de a lényeg, hogy a gép tökéletesen működik.
Ha ehhez hasonló felújításba fogsz fontos, hogy jól mérd fel az alkatrészeket, mi fog kelleni. Ennél a felújításnál rendelkezésre álltak az új csapágyak, csapágyházak, tartalék tengelyek, lánckerekek, láncok. Így a szükséges alkatrészeket kicserélve elérjük a várt eredményt, a gép hibamentesen fog működni.
Azt, hogy a következő posztom mi lesz, most nem árulom el, legyen meglepetés. Jelentkezek egy pár nap múlva. Nyugodtan megoszthatjátok a posztjaimat, lájkolhatjátok. És ha alkatrészre van szükségetek keressétek a BSComponets-et.